• 1 .
    .
  • 2 .
    .
  • 3 .
    .
  • 4 .
    .
  • 5 .
    .
baner

Regulamin przyznawania punktów za wolontariat szkolny

SZKOLNY REGULAMIN PRZYZNAWANIA PUNKTÓW
ZA WOLONTARIAT DLA UCZNIÓW
PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W PILCHOWIE

ZASADY PRZYZNAWANIA PUNKTÓW
1. Uczeń szkoły podstawowej może mieć przyznane trzy punkty w rekrutacji do szkół ponadpodstawowych za osiągnięcia w aktywności na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu lub działania na rzecz środowiska szkolnego.

2. Uczeń, który może uzyskać w/w 3 punkty, powinien w szkole podstawowej zrealizować co najmniej 30 godzin w systematycznej pracy wolontariatu lub pracy na rzecz środowiska szkolnego.
Uczeń może realizować w/w godziny już od klasy 7 szkoły podstawowej. Przeprowadzone godziny nadzoruje opiekun wolontariatu. Uczeń może realizować działania na rzecz drugiego człowieka uczestnicząc w działaniach Szkolnego Klubu Wolontariusza.

3. Wolontariusz może również samodzielnie i aktywnie poszukiwać miejsca, obszaru, placówki, w pomoc którym mógłby się zaangażować. Uczeń może również proponować swoje pomysły na określone akcje, które mogą być zorganizowane w szkole. W razie jakichkolwiek trudności ma możliwość zwrócenia się do koordynatora Szkolnego Wolontariatu.

4. Uczeń, który realizował wolontariat poza szkołą, jest zobowiązany dostarczyć zaświadczenie o odbytym wolontariacie najpóźniej do dnia rocznej rady klasyfikacyjnej w czerwcu. Zaświadczenie ma zawierać nazwę placówki, pieczątkę i podpis osoby odpowiedzialnej za opiekę nad wolontariuszem, okres, w którym wolontariusz angażował się w pomoc oraz ilość zrealizowanych przez niego godzin.

5. Punkty przyznaje Komisja, w skład której wchodzą: dyrektor szkoły, koordynator wolontariatu i wychowawca, który informuje o tym swoich uczniów.
Komisja decyduje o przyznaniu punktów w niejasnych sytuacjach.

6. Opiekunem – koordynatorem Szkolnego Wolontariatu jest p. Mirosława Ludian.